سرمايه گذاري در بورس و نكات طلايي

سرمايه گذاري در بورس و نكات طلايي

خيلي از افراد دوست دارند با مبلغ كمي كه دارند در جايي سرمايه گذاري كنند اما چون هيچ اطلاعاتي در زمينه سرمايه گذاري ندارند ناگزير از اين كار پشيمان مي شوند و يخچال فريز منزل را نو مي كنند. در صورتي كه با كمي اطلاعات از بازار سرمايه و طلا و سكه و يا اطلاعات دقيق از بازار بورس مي توان سرمايه خود را به شكل منطقي رشد داد.

راستي شما اگر سه ميليون تومان پول اضافه داشته باشيد اين پول را در كجا سرمايه گذاري مي كنيد؟  شما خيلي ها در ابتدا بگويند. بهترين و امن ترين جا بانك است كه مي توان به عنوان سپرده بلند مدت گذاشت و از سود ان استفاده كرد اما آيا اين پيشنهاد درست است و آيا سپرده گذاري سرمايه گذاري است؟

خيلي ها فكر مي كنند كه  با پول اندك اصلا نمي توان سرمايه گذاري كرد در صورتي كه شما مي توانيد حتي با يك ميليون تومان هم سرمايه گذاري كنيد.

 اگر شما تاكنون به فكر سرمايه گذاري نبوديد لطفا از همين اكنون مي توانيد بخشي از درآمد خود را هر ماه كنار بگذاريد و يا از خريد هاي اضافي پرهيز كنيد و به جاي ان در بازار بورس سرمايه گذاري كنيد.

مبالغ اندك شما حتي چند صد هزار تومان مي تواند آرام آرام در بازار  رشد كند و به سرمايه بزرگي تبديل شود مشروط به آن كه نگاه شما به پول و سرمايه تغيير كندو براي صد هزار تومان مانند صد ميليون تومان ارزش قايل باشيد و آن را جمع كنيد و در بازار بورس سرمايه گذاري كنيد.

اگر برخي از افراد به شما مي گويند كه سرمايه گذاري با دو يا سه ميليون يا بيشتر و كمتر كار بي فايده اي است لطفا به حرف هاي آنها گوش نكنيد. شايد لازم باشد در ابتدا براي آشنايي با بازار بورس حتي با مبلغ بسيار كمتر مثلا يك ميليون تومان در اين بازار  سرمايه گذاري كنيد.

طبيعي است كه برخي شما را به بازار طلا و سكه هدايت كنند. قيمت روز طلا و سكه در بازار تهران و سودهاي آن نيز براي شما وسوسه انگيز است اما لطفا چند دقيقه اي با اين مطلب همراهي كنيد شايد نظر شما عوض شد.

شما مي توانيد با استفاده از فرصت هاي عالي در بازار بورس سرمايه اندك يك ميليوني را در فرصتي كوتاه به چند ميليون تومان افزايش دهيد و به سرمايه بزرگي برسانيد.

لطفا اگر شما دوست داريد اطلاعات اوليه و ساده اي در باره سرمايه گذاري در بازار بورس را بدانيد چشم و گوش بسته عمل نكنيد. شما بايد بدانيد كه افزاي سرمايه شما  يك روز و يك ماه اتفاق نمي افتد شما بايد با صبر در اين بازار بمانيد تا نتيجه كار خود را شاهد باشيد. اگر به روزهاي خوب و خوش آينده فكر مي كنيد لطفا عجله نكنيد و با صبر وارد بازار بورس شويد حتي با يك ميليون تومان پول.

به طور طبيعي شما در حال حاضر مشغول كاري هستيد و قرار است با پس انداز خود  در بازار بورس سرمايه گذاري كنيد يعني قرار نيست با اين سرمايه گذاري زندگي شما بگذرد. شما يا كارمند هستيد و يا خويش فرما و يا .... به هر صورت درآمدي داريد و با پس انداز اندك خود مي خواهيد تجربه تازه اي براي كسب درآمد بيشتر داشته باشيد . طبيعي است كه اگر روند فعاليت شما به صورت آگاهانه و درست شكل گيرد مبالغ درآمدي شما شايد بيش از درامدي باشد كه الان در مي آوريد.

يك كارمند در ايران حدود دو الي سه ميليون تومان درآمد دارد. اما همين كارمند با سرمايه گذاري اندك در فاصله كوتاهي مي تواند درآمد بيشتري از حقوق كارمندي داشته باشد مشروط به اين كه قوانين بازار بورس را ياد بگيرد و با صبر و حوصله كار كند.

شما اگر با يك ميليون يا سه ميليون تومان وارد بازار بورس شديد نگران نباشيد كه قرار است با اين پول اندك چه كنيد؟ پول شما در كنار پول ديگران قرار مي گيرد و چرخ يك كارخانه توليدي را راه اندازي مي كند يا به حركت آن كمك مي كند. شما با سه ميليون تومان نمي توانيد صاحب كارخانه اتومبيل سازي شويد  حتي نمي توانيد يك اتومبيل يا خودرو  بخريد اما بهمين سه ميليون مي توانيد سهام يك شركت خودرويي را به نام خود كنيد و به چرخه توليد كمك كنيد.

بنابراين شما قرار نيست دست به كار شويد و مثلا يك كارخانه راه بيندازيد. شما قرار  نيست يك كارگاه درست كنيد شما قرار است به چرخه توليد و اشتغال كمك كنيد بنابراين پول اندك شما در كنار انبوه پول هاي اندك يك چرخه بزرگي از فعاليت را آغاز مي كند و سود حاصل از اين فعاليت به شما نيز بر مي گردد.

شما در خانه تان روي مبل آرام بنشينيد و كتاب بخوانيد. پول شما در كارخانه هاي ايران كار مي كند و سود را به شما مي رساند. فقط بايد در هر سرمايه گذاري با هر مقدار سرمايه شما اصول و قواعد سرمايه گذاري را ياد بگيريد و بلد باشيد كه چگونه اقدام كنيد. كي خريد كنيد. از كجا خريد كنيد. چه مقدار خريد كنيد. و چه زماني سهام خود را عرضه كنيد.